1+1=3? | Küng for president!

1+1=3?

Inte så snyggt 3!

Först en massa mail fram och tillbaka för att reda ut problemet, sedan kom detta:

 

Hej Pål-Otto

om det är på 3mailen som du försöker logga in för att använda sms online så går inte detta då denna tjänst är bortplockad.

Med vänlig hälsning,

Kundservice företag (Tre)

Här ytterligare mail fram och tillbaka, varpå Pål-Otto drar sitt trumfkort, nämligen ett mail från Tre:

 

Hej,

jag tror du undviker svara på mina frågor, vänligen gör detta istället för att bara skicka prisuppgifter.

Ni sade tidigare att tjänsten skulle finnas kvar. detta innebär för mig att den finns kvar med samma villkor.

Det är intressant hur nu ständigt ändrar tjänster så de innebär försämringar för kunderna.

 

Så här skrev ni 31 dec i mail till mig:

ganska tydligt, eller hur?

Pål-Otto

 

”Hej,

Vi har tagit till oss av våra kunders feedback beträffande sms-funktionaliteten på mitt3 och beslutat att ha kvar denna tjänst.

Du går som vanligt in på www.tre.se/3mail sms tjänsten kommer även att finnas kvar efter att 3mailen stängs ner i december.

Jag önskar dig en trevlig dag,

Med vänlig hälsning

Nina”

 

Ytterligare mail här, sen kör Tre denna lilla fuling:

 

Hej Pål-Otto,

jänster som ej är avtalade och är kostnadsfria så som 3mail och grupp sms funktionen kan när som helst ändras till andra former/prisplaner. Återigen, du kan bortse ifrån Ninas mail

för det gäller inte längre.

 

Med vänlig hälsning,

Niklas

 

Kundservice Företag

Så Pål-Ottos hittills sista svar. Jag hoppas det kommer fler!

Hej,

jag ska verkligen inte bortse från det faktum är att ni-hon utlovat att en tjänst ska fortsätta finnas, till mig och alla andra kunder.

Då kan man inte bara ändra detta.

Jag vill kanske ”bortse” från era fakturor och oskäliga roamingkostnader…

Du kan lita på att jag kommer gå public med detta och ta det hela vägen upp till ledningen.

Ni visar på ett sällsynt förakt för att man ska hålla vad man lovar.

 

Pål-Otto

 

Så Tre vad säger ni till ert försvar, eller jag vet ännu bättre, bara skaffa tillbaka tjänsten!

2 kommentarer

  1. Heja Kapten Konsument (KK)?!!

    Puckla på dyngbaggarna bara, har själv upplevt deras tarvliga metoder, men nu skurit av den livlinan helt så de ensamt får sjunka i sin dy.

  2. Helt rätt Björn! Visst är jag KK. La för övrigt till din kommentar här också http://finest.se/userBlog/entry.php?uid=47382&beid=2035258

Kommentera

WOW! Man kan prenumerera på kommentarerna! prenumera utan att kommentera.

You can add images to your comment by clicking here.